فروش چشمگیر موترهای تسلا در سال ۲۰۱۹

بازدید تسلا در سال ۲۰۱۹ با ۵۰ درصد افزایش تولید توانست رکوردشکنی و بیش از ۳۶۷ هزار موتر را به بازار عرضه کند.

عرضه موترهای تسلا در سال ۲۰۱۹ درمقایسه‌با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت و این شرکت توانست از اهداف پیش‌بینی‌شده‌ی فروش خود پیشی بگیرد.



شرکت مذکور رکورد تولید ۱۱۲ هزار  موتر در سه‌ماهه‌ی چهارم را شکست و در یک سال، ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ موتر به مشتریان خود تحویل داد.

تسلا سال گذشته پیش‌بینی کرده بود در سال جدید، بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار موتر سواری به مشتریان خود تحویل خواهد داد.

تسلا مدل ۳ که ارزان‌ترین موتر تولیدی این شرکت است، در سه ‌ماهه‌ی چهارم ۸۳ درصد آمار فروش، یعنی ۹۲،۵۰۵ را به ‌خود اختصاص داد و مدل S و X نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.



تسلا روز جمعه در گزارش خود اعلام کرد میزان فروش و تحویل موتر به مشتری کمی از پیش‌بینی‌های اعلام‌ شده بیشتر بوده است؛ ولی آمار نهایی سال تا ۰/۵ درصد می‌تواند تغییر کند.

باید به این نکته نیز توجه کرد که تحویل موتر، تنها یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد مالی شرکت است و عوامل دیگری نظیر هزینه‌های فروش، نوسانات ارزی و لیزینگ  هم وجود دارد.

تسلا در سه‌ ماهه‌ی سوم سود ۱۴۳ میلیون دالر را گزارش کرده است.

تسلا در دهه‌ی اول عمر خود توانست به شرکت سهامی عام تبدیل شود؛ اما در سال‌های گذشته نتوانست به سوددهی برسد و در نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ نیز، تقریبا ۱/۱ میلیارد دالر زیان کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که کارخانه‌اش در شانگهای چین کمتر از هزار موتر برای تحویل به مشتریان آماده کرده است.

تصمیم ساخت این کارخانه در بزرگ‌ترین بازار موتر جهان سال گذشته گرفته شد و تسلا امیدوار است با تکمیل آن بتواند هر هفته بیش از سه‌هزار از مدل‌های مختلف را تولید کند.
لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات