شرکت هواوی احتمالا به ‌زودی فروش کامپیوتر رومیزی را شروع می‌کند

بازدید گزارش‌های جدید نشان می‌دهد هواوی هم‌اکنون مشغول انجام کارهای تحقیقاتی در بازار است تا به‌زودی تولید و عرضه‌ی کامپیوتر رومیزی را آغاز کند و در این بازار پرتلاطم، با حریفانش رقابت کند.

به‌تازگی گزارشی جدید منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی به بازار کامپیوتر‌های رومیزی علاقه نشان داده است. براساس این گزارش، هواوی از مدتی پیش تحقیقات جدی روی بازار کامپیوتر‌های رومیزی را آغاز کرده است تا درصورت صلاح‌دید، در آن ورود کند. چینی‌ها سابقه‌ی طولانی‌مدتی در تولید لوازم الکترونیکی دارند و همه‌ساله محصولات متنوعی را روانه‌ی بازار می‌کنند که در بین آن‌ها گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شوند. با درنظرگرفتن عملکرد رضایت‌بخش هواوی در بازار لپ‌تاپ، منطقی است این شرکت بخواهد با حضور در بازار کامپیوتر‌های رومیزی نیز، سهمی از آن را تصاحب و درآمد هنگفتی کسب کند.

 

 



لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی میت‌بوک هواوی (Huawei Matebook) در بازارهای زیادی عرضه شده‌اند و آمار نشان می‌دهد استقبال چشمگیری از آن‌ها شده است. بررسی‌ زومیت نیز نشان می‌دهد میت‌بوک‌های هواوی به‌طور کلی لپ‌تاپ‌های بسیار مناسب و باکیفیتی به‌شمار می‌آیند. میت‌بوک‌های هواوی در‌حال‌حاضر یکی از محصولاتی هستند که با سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت سازگاری دارند و به‌صورت پیش‌فرض با آن عرضه می‌شوند. ناگفته نماند هواوی پیش‌تر کامپیوتر‌های رومیزی را تولید کرده است؛ اما این محصولات فقط برای استفاده‌های سازمانی عرضه شدند و هیچ‌گاه به‌دست مشتریان معمولی نرسیدند. با این اوصاف، کامپیوتر‌های رومیزی جدید هواوی نخستین کامپیوتر‌های این غول فناوری چینی خواهند بود که قرار است دردسترس مشتریان معمولی قرار گیرند و به‌‌صورت عمومی در بازار عرضه شوند.

یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو اخبار جدید از آغاز تحقیقات هواوی روی بازار کامپیوتر‌های شخصی به‌اشتراک گذاشته است. این کاربر ضمن اعلام خبر مذکور، مدعی شده هواوی هم‌اکنون در حال اجرای برخی نظرسنجی‌ها است تا بتواند دراین‌زمینه بهتر تصمیم‌گیری کند. براساس ادعای کاربر گفته‌شده، هواوی افراد متعددی را به‌صورت داوطلبانه دعوت و از آن‌ها سؤالاتی درزمینه‌ی دیدگاهشان درباره‌ی تولید کامپیوتر رومیزی کرده است تا بفهمد واقعا کاربران فعلی بازار به کامپیوتر‌های رومیزی این شرکت نیازمند هستند یا خیر. گفته می‌شود هواوی از مدتی پیش ساخت نمونه‌های اولیه‌ی کامپیوتر‌های شخصی اختصاصی خودش را نیز آغاز کرده است؛ موضوعی که فعلا فقط در حد حدس‌و‌گمان است و نمی‌توان با اطمینان از آن یاد کرد.

پست ارسال‌شده در شبکه‌ی اجتماعی ویبو افزون‌بر اطلاعات یادشده، شامل برخی مشخصات فنی مربوط کامپیوتر رومیزی هواوی است. براساس ادعاهای مطرح‌شده، کامپیوتر هواوی قرار است از پردازنده‌ی کانپنگ ۹۲۰ اس (Kunpeng 920S) استفاده کند. هواوی این پردازنده‌ی مرکزی را به‌صورت اختصاصی طراحی و تولید کرده است. کامپیوتر مذکور افزون‌بر پردازنده‌ی کانپنگ 920S قرار است حداکثر از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی کند. همچنین، کاربر ویبو از احتمال بهره‌مندی کامپیوتر رومیزی هواوی از کارت گرافیک مجزا سخن به‌میان آورده است؛ موضوعی که می‌تواند به‌صورت تلویحی به این معنی باشد که محصول موردنظر در دسته‌ی کامپیوتر گیمینگ قرار خواهد گرفت. درواقع، این احتمال را می‌دهیم که هواوی نسخه‌‌ای از کامپیوتر رومیزی‌اش را به‌صورت ویژه برای گیمرها تولید کند.

ازآنجاکه شرکت‌های متعددی از کامپیوتر‌های تجاری هواوی استقبال کرده‌اند، تصمیم این شرکت برای افزایش میزان تولید کامپیوتر‌ها دسکتاپ و عرضه‌ی آن‌ها برای کاربران معمولی تا حد زیادی منطقی به‌شمار می‌آید. گفتنی است هواوی قصد دارد میزان تولید کامپیوتر تجاری‌اش را نیز افزایش دهد تا جواب‌گوی میزان تقاضای بازار باشد. تا زمانی‌که هواوی به‌صورت رسمی به این موضوع واکنش ندهد، خبر تولید کامپیوتر شخصی این شرکت، در حد شایعه باقی می‌ماند

 
لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات