کابل USB مخصوص برای حفاظت لپ‌ تاپ از سرقت طراحی شد

بازدید یکی از برنامه‌نویسان ابزار امنیتی سخت‌افزاری مبتنی‌بر USB طراحی کرده که درصورت سرقت لپ‌تاپ، آن را خاموش و غیرفعال می‌کند.

یکی از راهکارهای امنیتی حفاظت از داده دربرابر سرقت، رمزنگاری داده‌های موجود در کامپیوتر شخصی است. بااین‌حال، اگر لپ‌تاپ شما در زمان سرقت روشن باشد و وارد حساب کاربری خود شده باشید، رمزنگاری عملا بی‌فایده خواهد بود.



یکی از برنامه‌نویسان اهل سان‌فرانسیسکو راهکاری سخت‌افزاری طراحی کرده است که تا حدودی این مشکل را حل می‌کند.

مایکل آلتفیلد در پستی وبلاگی راهکار خود را شرح داد که در آن، برای کاربران لپ‌تاپ‌های لینوکسی با هزینه‌ای حدود ۲۰ دالر یا کمتر، قطعه‌ی خاموش‌کردن دستگاه را طراحی می‌کند. قطعه‌ی امنیتی مذکور درصورت دورشدن لپ‌تاپ از کاربر، آن را خاموش می‌‌کند.

آلتفیلد نام نوآوری خود را BusKill گذاشته است و روشی بسیار ساده را برای ساختش شرح می‌دهد.

در لپ‌تاپ‌های لینوکسی، می‌توان یک Rule در بخش مدیریت نرم‌افزار اضافه کرد که درصورت خارج‌شدن درایو USB، فعالیت خاصی انجام دهد.

همین رویکرد را که تنها به چند خط کد نیاز دارد، می‌توان برای اجرا در‌صورت‌ خارج‌شدن قطعه‌ی سخت‌افزاری USB طراحی کرد.

آلتفیلد طراحی راهکار امنیتی خود را با درایو USB چهاردالری آزمایش کرد.

درایو مذکور به کابلی متصل شد که طبق تصویر می‌توان آن را با گیره‌ای به لباس وصل کرد.

کل تنظیمات مدنظر او قیمتی بین ۲۰ تا ۴۵ دالر خواهد داشت و می‌توان از قطعات اضافی برای ساخت آن استفاده کرد.

درنهایت، کابل قطع عملکرد لپ‌تاپ ساخته می‌شود که بین کاربر و دستگاه متصل خواهد بود. در‌صورتی که فردی قصد سرقت لپ‌تاپ را داشته باشد، کابل USB از پورت خود خارج می‌شود و دستگاه را قفل یا خاموش می‌کند.

درنهایت، باید اشاره کنیم شاید نوآوری مایکل آلتفیلد در نظر بسیاری ساده و غیرالزامی به‌نظر برسد؛ اما برخی کاربران دنیای فناوری حساسیت بسیار زیادی روی داده‌های خود دارند و چه‌بسا استفاده از همین کابل ساده، بسیاری از مشکلات آن‌ها را حل کند.

 
لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات