وزیر مخابرات افغانستان در سال که گذشت حدود 61 میلیون دالر صرفه‌جویی کرده‌ایم | عرفان مهمند

بازدید

وزارت مخابرات  افغانستان در سال گذشته حدود 61 میلیون دالر صرفه‌جویی کرده‌ایم

محمد فهیم هاشمی؛ سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که این وزارت در سال مالی ۱۳۹۸، مبلغ ۶۰٫۹۸ میلیون دالر امریکایی در مصارفش صرفه‌جویی کرده‌است.

آقای هاشمی که امروز چهارشنبه، ۷ حوت در نشست «حساب‌دهی دولت به ملت» صحبت می‌کرد، گفت که این وزارت همچنین از تطبیق پروژه‌های غیرموثر جلوگیری کرده و ۱۳ پروژه دیگر را بازنگری و اصلاح کرده‌است.
او افزود که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این سال، ۴۳ درصد بیشتر از هدف تعیین شده عواید جمع آوری نموده است.
سرپرست وزارت مخابرات گفت که ترتیب نقشه راه مسیر تکامل سکتور مخابرات، تعریف دیدگاه واضح برای سکتور، ترتیب طرح لایحه وظایف و مسوولیت های وزارت، ترتیب ۱۲ پالیسی، ۱۲ رهنمود و ۱۱ استندرد و ایجاد هماهنگی میان ادارات ذیربط و سکتور، از دست‌آوردهای عمده این وزارت در سال مالی ۱۳۹۸ است.
سرپرست وزارت مخابرات گفت، «در سال مالی جاری پروژه ریل‌تایم به فعالیت آغاز نمود و قسمت اول آن به بهره‌برداری سپرده شد. هدف از ایجاد این سیستم، نظارت بر روند گردآوری ۱۰ درصد محصول خدمات مخابراتی، نظارت بر عواید سکتور مخابرات و تضمین عواید می باشد.»
به گفته آقای هاشمی، تادیه معاشات از طریق موبایل در وزارت معارف آغاز شده و به گونه مجموعی در ۸ ولایت، بیش از ۶۳ هزار تن راجستر شده اند. همچنان در وزارت کار و اموراجتماعی به گونه مجموعی در ۱۳ ولایت بیش از ۶۵۰۰ تن راجستر شده اند.
لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات