افتتاح اولین و بزرگترین کارخانه تولید ماسک در هرات | عرفان مهمند

بازدید

افتتاح اولین کارخانه تولید ماسک در هرات


پس از اعلام نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات در و افزایش بهای مواد بهداشتی در سطح کشور، امروز چهارشنبه، ۷ حوت نخستین کارخانه تولید ماسک در این ولایت آغاز به‌کار کرد.
فدا محمد پیکان؛ معاون وزارت صحت عامه هنگام افتتاح این کارخانه گفت که با آغاز به کار تولید ماسک ۱۰۰ درصد صحی و معیاری در هرات، نیاز شهروندان کشور به ماسک رفع خواهد شد و با «گرانفروشی و احتکار» مبارزه صورت خواهد گرفت.
این کارخانه از سوی یک تاجر در شهرک صنعتی هرات با وارد کردن دستگاه‌های ساخت ماسک و سرمایه‌گذاری در این زمینه ساخته شده‌است.
به گفته معاون وزیر صحت عامه، مالک این کارخانه تعهد کرده با پایین‌ترین قیمت ماسک‌ها را وارد بازار کند و فروشندگان حق ندارند از ۱۰ افغانی بالاتر این ماسک‌ها را به فروش برسانند؛ در غیر آن از سوی کمیسیون تشکیل شده از سوی اداره محلی هرات با آنها برخورد شدید خواهد شد.
پس از تثبیت شدن نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا و مشاهده چند مورد مشکوک در هرات و نیز چند ولایت دیگر قیمت مواد ضد عفونی و ماسک در سراسر کشور به ویژه هرات چندین برابر شده‌است.
با این حال مقام‌های وزارت صحت عامه گفته‌اند که استفاده از ماسک تنها در صورتی مهم پنداشته می‌شود که فرد دچار بیماری شده باشد و در کنار آن همراهان مریض و داکتران باید از ماسک استفاده کنند.
این وزارت تاکید کرده که وضعیت را در کنترل دارد و از شهروندان خواسته که موارد بهداشتی را رعایت کنند.
از طرفی هم مسوول کارخانه تازه تاسیس شده در این مراسم گفت که این کارخانه خواهد توانست طی ۲۴ ساعت، ۶۰ هزار ماسک صحی کند.
تا کنون ۱۵ مورد مشکوک به کرونا در ولایات غربی کشور دیده شده که از آن جمله تنها یک مورد آن مثبت گزارش شده و ۱۴ مورد دیگر منفی گفته شده‌است. فرد مبتلا و افراد مشکوک به ابتلا به این ویروس اخیراً از ایران به افغانستان سفر کرده بودند.


مطالب مرتبط:
لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات