ثبت ۱۵ رویداد تازه مبتلا به ویروس کرونا در کشور، مبتلایان به ۱۱۰ تن رسید | عرفان مهمند

بازدید
وزارت صحت عامه از ثبت ۱۵ رویداد مثبت تازه ابتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، فراه و غزنی خبر داده‌است.
این وزارت جمعه شب، ۸ حمل اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳ نمونه مشکوک در لابراتوارهای مرکزی کابل آزمایش شده که ۵۲ واقعه آن منفی و صرف یک رویداد از ولایت غزنی مثبت است.
وزارت صحت عامه همچنین گفته‌است که در این مدت، از میان ۴۸ واقعه آزمایش شده در ولایت هرات ۱۴ واقعه آن مثبت بوده‌است.
وحیدالله مایار؛ سخنگوی وزارت صحت عامه گفته که از میان واقعاتی که در لابراتوار هرات مثبت تشخیص داده شده، ۱۱ آن از ولایت هرات و ۳ مورد دیگر آن از ولایت فراه است.
به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به شمول چهار نظامی و دو دیپلمات خارجی، به ۱۱۰ نفر رسیده‌است.
در شهر هرات از روز چهارشنبه به این سو برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، محدودیت تردد در شهر وضع شده‌است.
وزارت صحت عامه و کمیته مبارزه با ویروس کرونا امروز در کابل نیز قرنطین و حالت اضطرار اعلام کردند. بر بنیاد این طرح، از فردا تا سه هفته دیگر هرنوع گشت‌وگذار غیر ضروری در سطح شهر و ولسوالی‌ها ممنوع است و نیز ادارات دولتی جز وزارت صحت عامه و نهادهای امنیتی در این مدت تعطیل اند.
وزارت صحت عامه مرگ سه نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده‌است. فیروزالدین فیروز؛ وزیر صحت عامه امروز در یک نشست خبری همچنین گفت که چهار نفر دیگر از بیماران کرونا بهبود پیدا کرده‌اند و نتیجه آزمایش آن منفی شده‌است.
او در عین حال هشدار داد که در صورتی که مردم این ویروس را جدی نگیرند و تجمعات تشکیل دهند و نکات بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال می‌رود که ۸۰ درصد جمعیت کشور که حدود ۲۶ میلیون نفر می‌شود، به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.
شستن دست‌ها روزانه ۲۰ تا ۳۰ بار با صابون یا مواد ضد عفونی کننده، پرهیز از اشتراک در اجتماعات، خودداری از روبوسی، دست دادن و مصافحه، از راهکارهایی است که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پیشنهاد شده‌است.
لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات