آموزش آنلاین، وزیر تحصیلات عالی، خواستار کاهش قیمت اینترنت شد | عرفان مهمند

بازدید

سرپرست وزارت تحصیلات عالی با ارایه طرح آموزش آنلاین دانشجویان به ریاست جمهوری خواستار کاهش قیمت انترنت برای اجرای این طرح شده‌است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته که اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری امروز سه‌شنبه، ۱۲ حمل در نشست ویدیویی با عبدالتواب بالاکرزی؛ سرپرست وزارت تحصیلات عالی درباره این طرح صحبت کرده‌است.

بر بنیاد خبرنامه، آقای بالاکرزی در این نشست خواهان تخصیص بودجه و کاهش در قیمت انترنت برای اجرای این طرح شده است.

او گفته‌است که طرح آموزش آنلاین حدود ۲۵۰ هزار دانشجو را تحت پوشش قرار می‌دهد. او خواهان همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژِی معلوماتی و اداره ملی احصایه و معلومات در بخش فنی اجرای طرح آموزش آنلاین شده است.

اشرف غنی از سرپرست وزارت تحصیلات عالی خواسته است که بودجه اجرای این طرح را تخمین کند. او همچنان گفته است که باید به طراحان سیستم آموزش آنلاین «مدال» داده شود.

او به اداره ملی احصایه و معلومات نیز مسوولیت داده است تا بخش تخنیکی طرح آموزش آنلاین را بر عهده گیرد و در راستای کاهش بهای انترنت اقدام کند. آقای غنی گفته‌است: «من در تطبیق این طرح، آغاز یک انقلاب تعلیمی را می‌بینم.»

طرح آموزش آنلاین برای دانشجویان پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مکاتب ترتیب شده‌است. وزارت تحصیلات عالی هدف از این طرح را باز نماندن دانشجویان از تحصیل در جریان رخصتی خوانده است.

لایک

ارسال یک نظر

0 نظرات